SalonScan

De SalonScan is een zeer uitgebreide bedrijfskundige marketinganalyse van jouw salon. Deze bestaat uit 6 verschillende scans gebaseerd op meer dan 150 punten. De SalonScan is heel specifiek ontwikkeld voor een schoonheidssalon.

Verrassende resultaten

Samen met de SalonCoach ga je op zoek naar de juiste antwoorden op meer dan 250 vragen. Na invulling krijg je een uitgebreide samenvatting. Daarna maakt de SalonCoach een adviesrapport met daarin praktische handvatten, inzichten, aanbevelingen en verbeterpunten. Zo kun je sturen op de juiste middelen om meer uit jouw salon te halen.

De 6 scans van de SalonScan zijn:

[1] Financiele analyse

[1] Financiele analyse

De financiële cijfers zijn de spiegel van jouw salon. Deze cijfers voorspellen niet de toekomst, maar herbergen wel het verleden. We analyseren de jaarcijfers en kijken naar de omzet(groei), de inkoopwaarde, margeverhoudingen, kostenstructuur en efficiëncy. Tevens vergelijken (benchmark) we jouw uitkomsten met die van een gemiddelde salon. Zo komen we erachter of jouw salon een goed, gemiddeld of laag rendement draait. En...welke en hoe je bepaalde zaken kunt verbeteren.


[2] Markt & concurrenten

[2] Markt & concurrenten

Iedere salon concurreert in een regionale markt. Gemiddeld is er 1 schoonheidssalon op de 1.000 inwoners. Een consument uit een gemiddelde stad van 100.000 inwoners heeft dus de keuze uit 100 salons. In deze scan analyseren we jouw regionale markt, kijken we naar de concurrentie en waar jij precies op concurreert.


[3] Marketing

[3] Marketing

Over 'marketing' heersen nogal wat misverstanden. Velen denken dat marketing een ander woord is voor 'reclame'. Echter 'marketgetting' staat voor commercieel strategisch beleid. Hierbij wordt er beleid gemaakt op basis van marktonderzoek dat gericht is op de korte, middellange en lange termijn. De 17 P's uit de marketingmix zijn een leidraad voor marketing.


[4] Internet & website

[4] Internet & website

Het internet is tegenwoordig de belangrijkste vorm van communicatie en promotie voor heel veel bedrijven, omdat het uitgaat van 'pull' (aanwezig zijn als de klant je zoekt). We inventariseren jouw website en hoe deze presteert. In deze scan kijken we ook naar alle andere relevante onderdelen die belangrijk zijn om succesvol te zijn op het internet.


[5] Reclame & promotie

[5] Reclame & promotie

Het woord 'reclame' is afkomstig uit het Latijn en betekent 'omroepen'. Het internet gaat uit van 'pull' (aanwezig zijn als de klant je zoekt), reclame gaat uit van 'push' (mensen op een idee brengen). In deze scan inventariseren we deze offline kant en kijken naar de bestedingen en de impact.


[6] Verkoop & service

[6] Verkoop & service

De verkoop is de laatste fase om bestaansrecht en omzet te realiseren. Alle marketinginspanningen gaan verloren wanneer dit onderdeel niet goed staat. Het is de belangrijkste schakel van succesvol ondernemen. We inventariseren wat voor soort klanten je hebt, hoe rendabel deze zijn en nog veeeeeel meer.

 

 

Meer weten over de SalonScan?
www.salonscan.nl

  • Verrassende resultaten!
  • Verrassende resultaten!

    Voldoende ambitie? De SalonScan biedt je direct voordelen:

    • Strategischer ondernemen
    • Sturen op de juiste middelen
    • Meer markt- en klantgericht
    • Sterkere concurrentiekracht
    • Beter toekomstperspectief
    • Behalen van hogere omzet & rendement