• StralendMooi!

Waarom wordt eigenlijk een consument 'stralend mooi samen met de schoonheidsspecialist?' Iedere consument is in staat om een crème te kopen en de huid te verzorgen. Maar....een consument is niet in staat om een huidanalyse te maken en daarmee de juiste producten te kopen en goede resultaten te boeken. De toegevoegde waarde van de 'specialist in schoonheid' ligt vooral in het feit dat zij de juiste huidanalyse kan maken, een aansluitend huidadvies en behandelplan kan geven én het geven van advies voor de juiste thuisverzorgingsproducten. Hoe maak je dat nu concreet?

BeautyPlan - professionele werkwijze 

BA Beaytyplan voorzijde

Het BeautyPlan helpt je om jouw kernwaarden en daarmee jouw toegevoegde waarde en onderscheidende vermogen duidelijk te maken aan consumenten. Het BeautyPlan is een persoonlijk plan welke per klant kan worden ingevuld en worden meegegeven. Zo word je expertise concreet en krijgt de klant nog meer vertrouwen.

Het BeautyPlan bestaat uit 4 stappen:
1. Uitvoeren en noteren van de huidanalyse
2. Geven van een persoonlijk huidadvies
3. Opstellen van een behandelplan voor de beste resultaten
4. Adviseren van thuisproducten ter ondersteuning van het doel ‘stralend mooie huid’

Klantloyaliteit: 5x voordeliger dan nieuwe klanten werven

Het bijkomende voordeel van het BeautyPlan is dat je meer klanten kan binden en dus meer uit je huidige klanten kan halen! Het werven van een nieuwe klant is gemiddeld 5x duurder dan het behouden van een bestaande klant. Daarnaast worden klanten vaak winstgevender naarmate ze langer klant blijven. Met het BeautyPlan kun je resultaatgerichter werken en behandelen.

Consultative selling

Veel schoonheidsspecialisten vinden het moeilijk om klanten iets te 'verkopen'. Men heeft het gevoel dat men de klanten iets 'opdringt'. Het BeautyPlan helpt jou als schoonheidsspecialist om jouw kennis en ervaring in te zetten om klanten de juiste thuisverzorgingsproducten te adviseren. Dit is een natuurlijke manier van verkopen, je verhoogt  jouw omzet en bovendien helpt het je klanten om 'stralend mooi' te worden.

Wetenschappelijke huidanalyse: meten wordt weten

Jouw toegevoegde waarde ligt vooral in het huidadvies en behandelplan. Een huidanalyse is hierin de eerste stap. Een huidanalyse apparaat is hierbij een onmisbaar instrument. Het oog en ervaring zien veel, maar meten wordt weten. Vanuit deze visie hebben wij een huidanalyse apparaat ontwikkeld; de SkinScout. Bij aanschaf van een SkinScout krijg je van ons het BeautyPlan gratis! Meer weten over de SkinScout? Kijk op www.skinscout.nl

Bekijk de webvideo over het BeautyPlan:

Meer weten over de SkinScout?
www.skinscout.nl